Ελαιόλαδο καθ' όλα TIMION
Ως γνωστόν, τη στιγμή της αγοράς, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για εδώδιμα, «πρώτα τρώει το μάτι». Τα πιο ελκυστικά οπτικά προϊόντα είναι και τα επικρατέστερα για το καλάθι μας, ιδίως όταν φέρουν ονομασίες τσαχπίνικες που σε ιντριγκάρουν να τα δοκιμάσεις. Αυτό ακριβώς συνέβη και με το ελαιόλαδο της μάρκας TIMION, με το ενδιαφέρον όνομα και την κομψή, λιτή, κυλινδρική φιάλη του. Επειδή όμως, όπως σοφά υπενθυμίζουν οι γνωρίζοντες, το ελαιόλαδο δεν είναι κολώνια για να το διαλέξεις από το μπουκάλι, το μεγάλο τεστ έρχεται με την κατ' οίκον δοκιμή: χρυσοπράσινο, με ωραία, γήινη γεύση που αναβάθμισε κατά πολύ σε νοστιμιά τις συνηθισμένες σαλάτες.
Αναζητώντας κανείς τα στοιχεία των παραγωγών του, εντοπίζει δύο "παιδά της πόλης" με σπουδές εντός και εκτός Ελλάδας, δύο νέους ανθρώπους με σύντομη ιστορία στον χώρο αλλά με μεράκι και νοιάξιμο που θα ζήλευε και ο πλέον φτασμένος παραγωγός. Η Βιργινία Βυζαντίου και ο Λευτέρης Ξανθάκης συναντήθηκαν στη Λακωνία, όπου η κοινή τους εκτίμηση για τα παραδοσιακά προϊόντα και τον πλούτο της ελληνικής υπαίθρου τους έπεισε να συνεργαστούν για ένα τίμιο αποτέλεσμα. Το 2011 η Βιργινία αφήνει κατά μέρος τη δουλειά της στον χώρο της διαφήμισης και αποφασίζει να αναζητήσει παραγωγούς σε όλη την Ελλάδα. Στη Λακωνία, τόπο καταγωγής της, εντοπίζει τον Λευτέρη, ήδη παραγωγό ελαιόλαδου, και αποφασίζουν να αξιοποιήσουν έναν πρότυπο, ιδιόκτητο ελαιώνα 300 στρεμμάτων λίγο έξω από τη Σπάρτη. 'Εκαστος στο είδος του: ο Λευτέρης πρόσφερε τις γνώσεις του στο παραγωγικό κομμάτι και η Βιργινία τις δικές της στο διαφημιστικό μέρος - χωρίς αυτό βέβαια να την απαλάσσει από το μάζεμα των ελιών.
Η ποικιλία του κορωνέικη και η μέθοδος καλλιέργειάς του αφήνει απ΄έξω κάθε είδος χημικού. «Βασιζόμαστε στις αρχές της βιοδυναμικής, έχουμε αποκλείσει αυστηρά κάθε χημικό λίπασμα. Έτσι δεν καταστρέφεται η ζωτικότητα του εδάφους που, αν το καλοσκεφτούμε, είναι η πηγή για την ποιοτική, φρουτώδη γεύση του ελαιόλαδου.» Πράγματι, το άρωμά του θυμίζει έντονα εκείνο της φρεσκοκομμένης, πράσινης ελιάς.
'Αλλωστε, όπως αναφέρει και η Βιργινία, αυτή ακριβώς είναι η φιλοσοφία τους, η επιστροφή στις βασικές αξίες των γνήσιων προϊόντων: αγνότητα, υψηλή ποιότητα, απλότητα και ασφαλώς εντιμότητα, απ' όπου και προέρχεται η ονομασία του λαδιού. Απλό, ελληνικό, στιβαρό σε παρουσία και γεύση το TIMION βρίσκεται στην αγορά εδώ και περίπου έναν χρόνο. «Κινούμαστε κατά κύριο λόγο εξαγωγικά, η παραγωγή μας, που δεν ξεπερνά τους 10 τόνους, δεν επιτρέπει να διαθέτουμε μεγάλες ποσότητες. Αλλά δεν είναι αυτός ο στόχος μας, κυρίως θέλουμε να προσφέρουμε ένα αξιόλογο, έντιμο προϊόν, που θα φέρει στο τραπέζι ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η λακωνική γη».
Οι φροντίδες τους αφορούν όλα τα στάδια, από τη συγκομιδή ως και τη στιγμή που το χαμηλής οξύτητας (έως 0,4%) ελαιόλαδο θα μπει στη σκουροπράσινη φιάλη. Για τον καλόγουστο σχεδιασμό δεν άργησε να έρθει η βράβευσή τους από τον διεθνή διαγωνισμό Red Dot: Communication Design 2013.
Το δυνατό σημείο του TIMION είναι αναμφίβολα όταν χρησιμοποιείται φρέσκο, σε σαλάτες, κρέας και ψητά λαχανικά, καθώς έτσι αναδεικνύονται καλύτερα γεύση και άρωμα - όχι πως σε μαρινάδες το αποτέλεσμα θα είναι λιγότερο γευστικό. Εν Αθήναις θα το βρείτε στην κάβα Oak και στο Noraʼs Deli (Αναγνωστοπούλου 11, Κολωνάκι). Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στην ιστοσελίδα timion.gr.