Bostanistas.gr : Ιστορίες για να τρεφόμαστε διαφορετικά

Διαβαστε

Το χαλούμι έχει περισσότερες θερμίδες από το μπρι!

Διαφήμιση

Twitter | Facebook | Google+ |

Διαφήμιση

Γραβιέρα και χοχλιοί στην Ιταλία

του Δημήτρη Μπούτου κρητικά προϊόντα, Ιταλία

Ένα "κρητικό μπακάλικο" για κάθε ελληνικό εστιατόριο της Ιταλίας- αυτός είναι ο πιο πρόσφατος στόχος της Περιφέρειας Κρήτης. Μπορεί ο συνδυασμός ιταλικής ατμόσφαιρας και... κρητικής γραβιέρας να φαντάζει δύσκολος, ωστόσο η διοίκηση της Περιφέρειας του νησιού έχει διαφορετική γνώμη.

Photo: cerealialudi.org
Photo: cerealialudi.org

Ήδη από τον Μάιο του περασμένου έτους έχει ενεργοποιηθεί η σχετική πρωτοβουλία για την προβολή και προώθηση των κρητικών προϊόντων στη γείτονα χώρα. Σκοπός αυτής της προσπάθειας είναι η δημιουργία «κρητικού μπακάλικου» ή «κρητικής γωνιάς», όπως ονομάζεται, σε όσο δυνατόν περισσότερα ελληνικά εστιατόρια της Ιταλίας. Ένα τμήμα του εστιατορίου δηλαδή, θα φιλοξενεί παραδοσιακά εδώδιμα· σαν μικρογραφία ελληνικού παντοπωλείου. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύεται αφενός μεν ο πρωτογενής τομέας της Κρήτης αφετέρου δε η εξωστρέφεια των τοπικών της επιχειρήσεων.

Η σχετική πρωτοβουλία της περιφέρειας ξεκίνησε πριν από περίπου έναν χρόνο, όταν η αντιπεριφερειάρχης Κρήτης Θεανώ Βρέντζου-Σκορδαλάκη, προσκάλεσε στο νησί τον πρόεδρο των ελληνικών εστιατορίων και αντιπρόεδρο των ελληνικών κοινοτήτων της Ιταλίας, Αντώνη Μηλίτση.
Ο κύριος Μηλίτσης, που εκπροσωπεί τα 64 ελληνικά εστιατόρια της γειτονικής χώρας, ύστερα από τις σχετικές διαπραγματεύσεις αποδέχθηκε την πρόταση της περιφέρειας για την ανάπτυξη των «κρητικών μπακάλικων» εκεί.
«Από χρόνια περίμενα τόσο εγώ, όσο και η ελληνική κοινότητα μια τέτοια πρωτοβουλία για την προώθηση των ποιοτικών και πιστοποιημένων κρητικών προϊόντων στο εξωτερικό. Με χαρά διαπιστώνω ότι ο σχεδιασμός αυτός μπορεί να υλοποιηθεί» είχε δηλώσει στα κρητικά μέσα ο ίδιος τον περασμένο Μάιο.

Αρχικός στόχος ήταν ως το τέλος του 2012 να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες ώστε να δρομολογηθεί η λειτουργία της «κρητικής γωνιάς», αρχικά σε τρία με τέσσερα κεντρικά εστιατόρια της χώρας ·όπερ και εγένετο. Τον περασμένο Οκτώβριο η αντιπεριφερειάρχης βρέθηκε με τη σειρά της στην Ιταλία για τις αναγκαίες συζητήσεις και το στήσιμο των πρώτων μπακάλικων. Με τις συναντήσεις της ελληνικής αντιπροσωπείας εκεί, σε Ρώμη, Φλωρεντία και Μπολόνια, η Κρήτη εξασφάλισε οριστικά τη συμμετοχή της στις εκδηλώσεις της διοργάνωσης "CEREALIA" για τον Ιούνιο του έτους 2013, που ήταν αφιερωμένη στον τουρισμό και τα τοπικά προϊόντα.

Παράλληλα συμφωνήθηκε η Περιφέρεια Κρήτης να λάβει κεντρικό ρόλο σε εκδηλώσεις που θα πραγματοποιούνταν κατά το ίδιο διάστημα στην ελληνική πρεσβεία στη Ρώμη με προσκεκλημένους δημοσιογράφους από τον χώρο της γαστρονομίας, επαγγελματίες από τον τομέα της εστίασης και του τουρισμού καθώς και -το σημαντικότερο- εκπροσώπους ιταλικών δικτύων διανομής τροφίμων ¹ .
Με αυτόν τον τρόπο τα κρητικά προϊόντα έγιναν άμεσα γνωστά και αγαπητά.

Το ενδιαφέρον της γειτονικής χώρας για τα κρητικά αγαθά αυξάνεται συνεχώς, με δημοφιλέστερα αυτών το λάδι, το κρασί, τα βότανα, το μέλι, τα φυτικά καλλυντικά, το τυρί και το γιαούρτι ακόμα και τα αλλαντικά που παράγονται στο νησί. Κατά τη συμφωνία με τον κύριο Μηλίτση πέρα από τις «κρητικές γωνιές» θα επιδιωχθεί και τα 64 ελληνικά εστιατόρια της ιταλικής επικράτειας να εισάγουν στον κατάλογό τους τα περισσότερα από τα προϊόντα της κρητικής γης και διατροφής.

¹ Αναλυτικότερες πληροφορίες για τη συμμετοχή της Περιφέρειας Κρήτης και τους στόχους προώθησης των προϊόντων μπορείτε να δείτε εδώ.

Πρόσφατα άρθρα του Δημήτρη Μπούτου

Πρόσφατα άρθρα στην κατηγορία 'Ειδήσεις'