Ο μέγας «Ανατολικός Αμπελώνας»
Άλλο να είσαι οινοπαραγωγός από τη Νεμέα, περιοχή πασίγνωστη για τα κρασιά της, κι άλλο να «ανοίγεις» μια νέα περιοχή και να την καθιερώνεις την αγορά. Λες «Άβδηρα» και, στην καλύτερη περίπτωση, το μυαλό κάποιων θα πάει στο Δημόκριτο και τον Πρωταγόρα.
Έως τη δεκαετία του ’50 στα Άβδηρα υπήρχαν αμπελώνες και παραγωγή κρασιού. Η φυλλοξήρα ωστόσο που χτύπησε πολλές περιοχές της Ελλάδας, τους κατέστρεψε. Κάποιοι ανήσυχοι παραγωγοί θέλησαν να αναβιώσουν την αμπελουργική παράδοση και το 2000 τα Άβδηρα ορίστηκαν Προστατευόμενη Γεωγραφική Περιοχή. Η εταιρεία που παράγει τα κρασιά «Ανατολικός Αμπελώνας» ιδρύθηκε το 2005 από τα αδέρφια Σάκη και Μάριο Νικολαΐδη, έμπειρους επιχειρηματίες της Ξάνθης στο χώρο της γαστρονομίας. Θέλοντας να συμμετέχουν στην πρωτοβουλία αναβίωσης του κρασιού της περιοχής, αξιοποίησαν έναν αμπελώνα 40 στρεμμάτων στους άνυδρους λόφους των Αβδήρων, σε υψόμετρο 50-70 μέτρων και σε απόσταση 2 χιλιομέτρων από το Θρακικό πέλαγος. Θαλασσινή αύρα, δροσερός άνεμος, αμμώδες έδαφος και το μικροκλίμα της περιοχής δίνουν τα εξαιρετικής ποιότητας βιολογικά κρασιά του «Ανατολικού Αμπελώνα».
Η πρώτη παραγωγή βγήκε το 2008 κι αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν 6 ετικέτες, οι περισσότερες με ελληνικές ποικιλίες. Το πλέον επιτυχημένο είναι το μοσχάτο W, που απέσπασε πρόσφατα ασημένιο μετάλλιο στον 17ο διεθνή διαγωνισμό Berlin Wine Trophy 2013. Ακριβώς πάνω στην κρίση η εταιρεία βρέθηκε με μια νέα επένδυση σε μια πολλά υποσχόμενη δραστηριότητα. Τελικά η οινολόγος Μαρία Νέτσικα έχει απόλυτο δίκιο όταν λέει ότι οι Έλληνες οινοποιοί αντιστέκονται στην κρίση.
Εκτός από την εξαιρετική ποιότητα ο «Ανατολικός Αμπελώνας» έριξε μεγάλο βάρος στο marketing.
Το ανέλαβε ένα από τα καλύτερα στελέχη του χώρου, η Θεσσαλονικιά Νανά Ζυγούρα που από το 2004 επέλεξε να ζήσει στην Ξάνθη. Έχοντας περάσει από διαφημιστικές εταιρείες, τμήματα marketing προϊόντων αλλά και media, γνωρίζει πολύ καλά τις τεχνικές προώθησης ενός προϊόντος.
Και δηλώνει αισιοδοξία για τον «Ανατολικό Αμπελώνα». «Κάναμε καλή αρχή, πρόκειται για ένα προϊόν που μπορεί να προχωρήσει».
Τα κρασιά έχουν τοποθετηθεί σε πολλά σημεία στη βόρεια Ελλάδα, πρόσφατα «επεκτάθηκαν» και στην Αθήνα ενώ το βλέμμα στρέφεται στις εξαγωγές. «Συμμετέχουμε σε εκθέσεις και κάνουμε πολύ ενδιαφέρουσες επαφές. Βεβαίως χρειάζεται χρόνο για να εδραιωθούν και να αποδώσουν».
Για τη Νανά Ζυγούρα «τα ελληνικά προϊόντα έχουν καλή φήμη στο εξωτερικό. Οι επιχειρηματίες, πάλι, δεν έχουν κι αυτό είναι που πρέπει να κερδίσουμε, την αξιοπιστία. Παράγουμε πολύ καλά προϊόντα κι είναι διαφοροποιημένα σε σχέση με αυτά των γειτονικών αλλά και των πιο μακρινών χωρών. Τα ελληνικά προϊόντα δεν είναι ούτε μαζικά ούτε τυποποιημένα. Το κλίμα και οι πρώτες ύλες μας ευνοούν. Είναι θέμα marketing το να κερδίσουμε τις αγορές. Πρέπει όλο το offer να είναι σωστό: το προϊόν, η διανομή, οι τιμές, η επικοινωνία. Σε αυτήν την κατεύθυνση δουλεύουμε και θα συνεχίσουμε».
Κομψές ετικέτες, ποιοτικά βιολογικά προϊόντα, μοντέρνα αντίληψη και εξωστρέφεια. Η «περιφέρεια», όπως είθισται να αποκαλούμε την εκτός Αθηνών Ελλάδα, δείχνει τον δρόμο.
ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΣ VINEYARDS
671 00 Άβδηρα Ξάνθης
anatolikoswinery.gr
e-mail: info@anatolikoswinery.gr