Κρητικό ελαιόλαδο One, το διακεκριμένο
Μεγάλο κουτί ξύλινο, αψεγάδιαστο, δυνατό. Μέσα, ένα πολυτελές τετράγωνο μπουκάλι με κομψό πώμα. Αναρωτιέσαι αν είναι εσάνς αρώματος σε μεγάλη συσκευασία, ακριβό κονιάκ ή σπάνιο ουίσκι. Κι όμως, είναι λάδι. Ελληνικό, κρητικό. Είναι το ΟΝΕ (and only). «Η σαμπάνια των ελαιόλαδων», όπως έγραφε πέρσι η Independent, κατατάσσοντάς το δεύτερο καλύτερο στον κόσμο.
Το ΟΝΕ δεν είναι αποτέλεσμα της δουλειάς ενός ανθρώπου αλλά υλοποίηση μιας έξυπνης ιδέας από μια ομάδα. Η ιδέα είχε έρθει το Πάσχα του 2011 όταν, σε μια επίσκεψη σε έκθεση ελαιολάδου στη Σαγκάη, συνειδητοποίησαν το στρατηγικό πλεονέκτημα που διαθέτει η Ελλάδα στο συγκεκριμένο προϊόν. Καθώς τα μέλη της ομάδας προέρχονται από τον χώρο του μάρκετινγκ, των πωλήσεων και της επικοινωνίας, θέλησαν να δημιουργήσουν ένα προϊόν που θα ξεχώριζε και, γι' αυτό τον λόγο, θα απευθυνόταν σε γκουρμέ καταναλωτές.
Η επιλογή του ελαιολάδου, από την Κρήτη, ήταν το πρώτο στάδιο για την ομάδα. Η συσκευασία του, το δεύτερο. Με μεθοδική και εκλεπτυσμένη δουλειά ενός έτους έγινε το ΟΝΕ. Οι πρώτες εμφανίσεις και διακρίσεις του προϊόντος πραγματοποιήθηκαν το καλοκαίρι του 2012 στο Taste of London. «Οι διακρίσεις έχουν σημασία», λένε οι δημιουργοί του ΟΝΕ. «Ολοκληρώνουν το προϊόν, δίνουν assets, το βοηθούν. Ας μην ξεχνάμε ότι, πλέον, ο καταναλωτής έχει γίνει πιο απαιτητικός και δεν αγοράζει μόνο το τρόφιμο: αγοράζει με όλες του τις αισθήσεις και απολαμβάνει με όλες του τις αισθήσεις».
Η πρώτη τους δυναμική είσοδος έγινε στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας. Παρόλο που η χώρα δεν φημίζεται για την κουζίνα της, διαθέτει πολύ καλά εστιατόρια και διάσημους σεφ, έτοιμους να προωθήσουν ακριβά προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας για εκλεκτή πελατεία. Η καλή οικονομική κατάσταση της χώρας δε, ευνοεί τη συντήρηση της αγοράς πολύ ακριβών προϊόντων. Έτσι, το ΟΝΕ εμφανίζεται με υπερηφάνεια στα ράφια του κορυφαίου για τα πολυτελή προϊόντα καταστήματος Osprey.
Η ανοδική πορεία τους συνεχίζεται με επέκταση σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και την Κίνα. Στα μελλοντικά σχέδιά τους είναι το λανσάρισμα και άλλων ελληνικών προϊόντων superdeluxe.