Bostanistas.gr : Ιστορίες για να τρεφόμαστε διαφορετικά

Twitter | Facebook | Google+ |

Διαφήμιση

Διαφήμιση

Σαντορίνη, η μοναδική, δώδεκα μήνες τον χρόνο

της Κικής Τριανταφύλλη Παραγωγοί + προϊόνταΣαντορίνη, τουρισμός, γαστρονομία, τοπικά προϊόντα, ξενοδοχεία, Έτος Γαστρονομίας Σαντορίνης 2013, 9ο συνέδριο IMIC, Τουρισμός και Γαστρονομία: Η επόμενη μέρα, World Travel Market, Σαντορίνη: Προορισμός όλο τον χρόνο, Santorini-The One-All Year Round, Μανόλης Καραμολέγκος, Νικόλαος Ζώρζος, Έλενα Κουντουρά, Γιάννης Τσιρώνης

Πριν από δύο χρόνια είχαμε το «Έτος Γαστρονομίας Σαντορίνης 2013», μια ετήσια δράση, η συνολική εμπειρία της οποίας αναλύθηκε και εκτιμήθηκε τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς στο 9ο συνέδριο IMIC με θέμα «Τουρισμός και Γαστρονομία: Η επόμενη μέρα» και ολοκληρώθηκε έναν μήνα αργότερα στο Λονδίνο, στη Διεθνή Εκθεση Τουρισμού World Travel Market. Στόχος της δράσης ήταν η ακόμα μεγαλύτερη προβολή του νησιού με επίκεντρο τον γαστρονομικό τουρισμό και η ανάδειξη των εκπληκτικών τοπικών προϊόντων και των εδεσμάτων που ετοιμάζουν επαγγελματίες της εστίασης. Στη διάρκεια των εκδηλώσεων εκείνων είχαν, μάλιστα, προαναγγελθεί και στοχευμένες δράσεις για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου που άρχισαν πλέον να υλοποιούνται.

Οία, Σαντορίνη / photo: giuseppefinocchiaro@Flickr
Οία, Σαντορίνη / photo: giuseppefinocchiaro@Flickr

Τα πράγματα πήγαν πολύ καλά, επαγγελματίες από συναφείς χώρους - πράγμα πρωτοφανές για τα ελληνικά δεδομένα -, ξενοδόχοι, εστιάτορες, οινοποιοί και παραγωγοί αγροτικών προϊόντων συνεργάστηκαν με επικεφαλής τον Δήμο Θήρας και τον Δήμαρχο Αναστάσιο Νικόλαο Ζώρζο και συνεχίζουν από κοινού τις προσπάθειες για την επίτευξη των στόχων τους οι οποίοι με τον τρόπο αυτό είναι πολύ πιο εύκολο να επιτευχθούν. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι η Σαντορίνη έχει αναδειχθεί σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό παγκοσμίως με 1,8 εκατομμύρια επισκέπτες μέσα σε έναν χρόνο και είναι προφανές ότι το μαγικό τοπίο του νησιού δεν αρκεί.

«Κουλούρες» οι αμπελιές της Σαντορίνης / photo: travel-to-santorini.com
«Κουλούρες» οι αμπελιές της Σαντορίνης / photo: travel-to-santorini.com

Φέτος, λοιπόν, η επέλαση των πρωτοπόρων του τουρισμού μας συνεχίζεται με πρωτοβουλίες και δράσεις που έχουν ήδη πάρει το δρόμο τους και μακάρι το μοντέλο που προτείνουν να γίνει οδηγός για την ανάπτυξη και άλλων προορισμών.

photo: Κική Τριανταφύλλη
photo: Κική Τριανταφύλλη

Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης «Σαντορίνη: Προορισμός όλο τον χρόνο», που πραγματοποιήθηκε την 1η Δεκεμβρίου στο Μουσείο της Ακρόπολης, ο δήμαρχος Αναστάσιος Νικόλαος Ζώρζος ανακοίνωσε ότι φέτος τον χειμώνα, από τον Δεκέμβριο μέχρι τον Μάρτιο, στη Σαντορίνη θα παραμείνουν ανοικτά 100 ξενοδοχεία εκτιμώντας ότι «τα επόμενα χρόνια ακόμα περισσότερες τουριστικές μονάδες θα είναι ανοιχτές και τη χειμερινή περίοδο, καθώς το μέσο μέγεθος σε κλίνες των καταλυμάτων στη Σαντορίνη είναι μικρό και η εκτός θερινής περιόδου λειτουργία τους δεν εμπεριέχει ιδιαίτερα αυξημένους επιχειρηματικούς κινδύνους».

Φάβα Σαντορίνης / photo: klearchos@Flickr
Φάβα Σαντορίνης / photo: klearchos@Flickr

Επιπλέον, ανακοίνωσε ότι την επόμενη τριετία, σε συνεργασία με τους φορείς, οι ενέργειες του Δήμου θα κλιμακωθούν με τη δημιουργία νέων τουριστικών προϊόντων που σχετίζονται με δραστηριότητες εκτός υψηλής περιόδου τουρισμού και την προσέλκυση Tour Operators.

Ξερική ντομάτα Σαντορίνης, photo: christineandpaul@Flickr
Ξερική ντομάτα Σαντορίνης, photo: christineandpaul@Flickr

Αναφερόμενος στα οφέλη για την τοπική κοινωνία από τη 12μηνη λειτουργία του προορισμού, ο κύριος Δήμαρχος μεταξύ άλλων επισήμανε τη συνολική αύξηση των «ποιοτικών» επισκεπτών, τη βελτίωση των υποδομών και τουριστικών υπηρεσιών, τη σμίκρυνση της εποχιακής ανεργίας και την αύξηση του συνολικού εισοδήματος των κατοίκων του νησιού.

Ο κύριος Ζώρζος αποκάλυψε ακόμη ότι έχουν ξεκινήσει οι διεργασίες για την κατάρτιση φακέλου προκειμένου η Σαντορίνη με την Καλντέρα, τους παραδοσιακούς οικισμούς και με τον ιστορικό αμπελώνα της να ενταχθεί στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά της Unesco, η οποία πριν από έναν μήνα πραγματοποίησε συνέδριο στο νησί.

photo: Κική Τριανταφύλλη
photo: Κική Τριανταφύλλη

Το λογότυπο με το οποίο προβάλλεται διεθνώς o προορισμός είναι: «Santorini, The One, All Year Round», η μοναδικότητα του οποίου δεν βασίζεται στο μοντέλο «ήλιος-θάλασσα» αλλά στην ταυτόχρονη ανάδειξη του πολιτισμού, της γαστρονομίας και του οινοτουρισμού. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης Ξενοδόχων Θήρας, Μανόλη Καραμολέγκο, το νησί δέχεται κατά μέσο όρο 800 επισκέπτες την ημέρα. Στο πλαίσιο του ταξιδιού τους αγοράζουν εμπειρίες μέσω μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας κρατήσεων (Travelotopos) που συγκεντρώνει προμηθευτές υπηρεσιών σε διάφορες δραστηριότητες και η οποία συγκέντρωσαε το ενδιαφέρον πολλών τουριστικών πρακτόρων όταν παρουσιάστηκε στη Διεθνή Εκθεση Τουρισμού World Travel Market, στο Λονδίνο.

Στην ίδια εκδήλωση, η αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού κυρία Έλενα Κουντουρά, δηλώνοντας τη στήριξή της στο εγχείρημα της Σαντορίνης ανέφερε ότι «υπάρχουν πέντε αεροπλάνα που συνδέουν καθημερινά την Αθήνα με τη Σαντορίνη» όπως και πλοία από τον Πειραιά, τόνισε ότι «η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου είναι μια από τις άμεσες προτεραιότητες και αποτελεί έναν από τους βασικούς άξονες της εφαρμοζόμενης τουριστικής πολιτικής» όπως και το γεγονός ότι το υπουργείο προχωράει στη θεσμοθέτηση της ανάπτυξης θεματικών μορφών τουρισμού.

Ακόμη, ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Γιάννης Τσιρώνης, τόνισε τις δυνατότητες ανάπτυξης ειδικών μορφών τουρισμού σε σχέση με την πεζοπορία και τη γαστρονομία αλλά και προσέλκυσης τουριστών τρίτης ηλικίας ενώ τέλος, ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, προανήγγειλε το νέο τριετές πρόγραμμα τουριστικής προβολής -συνολικού προϋπολογισμού 4,5-5 εκατ. ευρώ- το οποίο προβλέπει πλάνο δράσεων και μάρκετινγκ για κάθε νησί ανά τρίμηνο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πρόσφατα άρθρα της Κικής Τριανταφύλλη

Πρόσφατα άρθρα στην κατηγορία 'Παραγωγοί + προϊόντα'